söndag 25 november 2007

Kort inlägg angående domens dag

Tänker inte ge nåt milslångt utlägg om allt jag och han sa under denna domens dag. Jag kan bara säga att mina ögon fortfarande är svullna av alla tårar, men att det ändå gick förvånansvärt bra. Men kontentan är väl att jag ska bestämma mig om jag kan förlåta honom för allt det elaka. Finns faktiskt lite NYA elaka saker han gjort som jag fick veta. Dom skyddar sig inte så bra när dom, han och E, har sex. När han sa det slog jag till honom i bakhuvudet, för det är verkligen att vara elak mot mig. Skulle hon bli gravid skulle jag dö. Jag slog honom flera gånger för det. Dummt av mig?

Jag var brutal och anklagade honom för att vara respektlös och hela köret, sparade inte på nåt vilket också resulterade i massa tårar från honom. Han är kär i henne. Inte i mig. Jag tror jag kanske kan lära mig förlåta om jag VILL. Vilket jag tror jag vill, men jag vet inte om jag kan acceptera att han har någon annan. Tror inte det. Jag är fortfarande kär i honom. Faktiskt. Hopplöst, jag vet. Jag vet inte om jag kan komma hem till honom och vara där och veta att hon har tagit min plats, dom blev tillsammans kanske en månad efter att vi gjorde slut? Jag vet inte riktigt, hursomhelst vill jag klara av det. För när jag berättar om henne inser jag hur mycket sämre hon är än mig.

Kanske låter elakt, men hon tycks vara white trash i mina ögon. Dåliga pojkvänner hela livet, mått dåligt, dålig självkänsla, har inget direkt intresse, inga mål i livet. Och dom är helt olika. Hon gillar att festa och dricka, inte han. Inte jag heller för den delen. Vi pratade föresten om att han nu försökte göra saker hon ville, för hennes skulle, som han ju aldrig gjorde för mig.

Så jag vet ju att hon kan inte mäta sig med mig, inte i hans familjs ögon iaf. Och familjen tycks inte så glada över den nya tjejen, hans pappa verkade rent ut sagt vara ganska taskig mot henne, hälsar knappt och så. Om jag orkar kommer det ju vara världens chans att trycka ner henne, snällt? Nej, men kanske kul? Men samtidigt vill jag bara backa för att inte förstöra för henne, hon är ju liksom EGENTLIGEN värd lika mycket som jag, men samtidigt älskar jag ju att trycka ner folk och det här vore ju typ världens chans.

Om nån läser inlägget, vad skulle du göra? Skulle du backa och låta henne vara hans allt, för att inte vara taskig mot henne, eller vara kvar i hans liv, hela tiden vara trevlig mot henne, såklart, men samtidigt vara BÄTTRE än henne på alla sätt och vis. Kan låta som att jag är hemsk, men jag är bara ärlig. Hämnd är underbart, även om jag inte har mycket att hämnas på henne för, egentligen.

Inga kommentarer: